pathway

or track or trail or towpath

pathway

or track or trail or towpath

دروغگو

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰ ق.ظ

من یک استاد آسان گیرم؟ نمی دانم. هر چه که هست بچه ها تا روز آخر سراغ فایل های من نرفته بودند. همان گروهی که ترم پیش خونم را به جوش می آوردند و افتاده بودند و باز هم با خودم برداشته بودند. تمرین را هم پیش نبرده بودند. دقیقا جلسه آخر پیام دادند و بیس پروژه را فرستادند که شروع کنم. کلاس های دیگر تا جایی پیش آمده بودند و شاید همین متوقعم کرده بود. در نتیجه چه برخوردی کردم؟ گفتم زمان ارسال پروژه تمام شده است. شروع کردند به بهانه آوردن. و من اشتباه کردم. چه اشتباهی؟ جواب بهانه هایشان را می دادم. مثلا می گفتند سیستم برایشان باز نمی شده است. خودشان می دانستند دروغ می گویند. من هم می دانستم. چرا؟ چون برای استاد اینکه دانشجو دقیقا چه ساعتی وارد سامانه شده و دقیقا چه ساعتی روی کدام فایل کلیک کرده است را به من نشان می داد. دروغ هایی از این دست. من ترم آخر هستم. باز هم سیستم نشان می دهد ترم چند هستند. تعداد واحد زیاد دارم و و و. و من وارد بازی ثابت کردن دروغشان شدم. یک اشتباه بزرگ. وقتی می دانی طرفت دروغ می گوید، یقین داری و خودش هم که خب می داند. آن را به عنوان یک فکت بپذیر و رفتارت را بر اساس آن بچین و تمام. پیرو سخن همیشگی سمیرا که "بد باشم، بهتر از این است که خر باشم." در موارد زیادی آمده ام به آدم ها ثابت کنم دروغ می گویند. با ذکر دلیل و شواهد متقن. اما چه فایده؟ فرد دروغگو را برای بهانه تراشی فعال کرده ام و البته که باور کرده است دروغش را و محق و طلبکار شده است. کمااینکه حالا بچه های این گروه یکسر دارند ویس می فرستند و با عصبانیت صحبت می کنند. گو اینکه من با نهایت احترام با آنها صحبت کرده و می کنم و قصدم این بود متوجه بشنود مشکل شخصی با هیچ کدام ندارم. کوتاهی از سمت خودشان بوده است. من استاد سختگیری هستم؟ نمی دانم.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰ ق.ظ
  • کرفس

نظرات  (۱)

  • رهایی بخش
  • سلام استاد

    لطفا رحم نکنید. اگه بکنید عادت می کنند و آن موقع شما مقصر میشید که بد تربیت دادید.

    پاسخ:
    بله. همین طور است. ممنون از نظرتون.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی